Fotografie

Pololetní prázdniny

29. 1. 2016

Na pololetní prázdniny jsme pro děti připravili hraní deskových her v klubovně a také výtvarnou dílnu na motivy zimní krajiny.

{"module":"wiki\/image\/FlickrGalleryModule","params":{"photosetId":"72157664137842712"}}

Dračí doupě otvírá čtvrté pololetí

4. 2. 2016

Celkem deset dětí ve dvou skupinkách zaujalo svá postavení před vstupem do tajuplné říše fantazie. Stolní hra na hrdiny Dračí doupě v knihovně baví již druhým rokem mládež starší deseti let. Roli vypravěčů - Pánů jeskyně přijali Filip Appl a Daniel Bohovic a s pomocí pravidel, kostek, figurek a zejména vypravěčským uměním vedou své svěřence k prožívání napínavých dobrodružství. Děkujeme!

Besedy s Arnoštem Vašíčkem

9. 2. 2016

Sedm tříd se dnes u nás mohlo setkat se záhadologem, spisovatelem a scénáristou Arnoštem Vašíčkem. Autor k nám zavítal s přednáškou o světových záhadách a poutavé vyprávění z historie i současnosti prokládal dokumentárními snímky.

Mýty starého Egypta, Sumeru, Mexika, Číny, Indie a dalších starověkých civilizací přinášejí fascinující příběhy o stvoření a zániku světa, o nelítostných soubojích bohů, o podivných napůl lidských napůl zvířecích bytostech, o existenci historicky neprokázaných říších a mnoha jiných neuvěřitelných událostech.
Je to pouze fantazie dávnověkých autorů nebo se pod nánosem bájí skrývá svědectví o utajené podobě dějin? Arnošt Vašíček využívá nejnovějších vědeckých poznatků a archeologických objevů a na základě překvapivých faktů se pokouší se dokázat, že v četných legendách nacházíme ozvěny zcela konkrétních událostí.

Workshop s Jiřím Walkerem Procházkou

4. 3. 2016

Dvě třídy se mohly setkat s všestranným autorem v rámci workshopu o komiksech.
Ukázal historie komiksu od egyptských hieroglyfů a středověkých maleb po dnešní podobu Batmana. Jako autor scénářů k večerníčkům i komiksům rozdal pracovní listy, na nichž vysvětlil komiksová pravidla, komiksovou řeč, citoslovce, dynamiku, stripy. Předvedl ukázky světových i našich komiksů - 300, Návrat Temného rytíře, Sin City, Mouse, Válka v Bosně a Hercegovině, Jaroslav Foglar, Kája Saudek, Vlastislav Toman, Václav Šorel…
Více se o něm dozvíte na jeho stránkách http://jwp-prochazka.cz/.

Besedy pro prvňáčky s Klárou Smolíkovou

9.–11. 3. 2016

Na besedách se u nás vystřídalo deset tříd, které se zapojily do programu pasování prvňáčků. A seznámily se s autorkou letošní knihy pro prvňáčky Klárou Smolíkovou. Knížka i program se příhodně jmenují: Knihožrouti.

Knížka Knihožrouti připravená v rámci projektu Už jsem čtenář – Knížka pro prvňáčka 2015/2016 by měla potěšit každého začínajícího čtenáře. Doprovodná dílna si všímá přirovnání, ustálených spojení a rčení, která se ke čtenářství váží. Za pomoci pracovních listů děti vypátrají, jak se dá do knihy zakousnout, proč se někdo v knihách válí a kdo je to knihomol.
Více s o ní dozvíte na jejích stránkách http://klarasmolikova.cz/.

Evropský den kreativity v knihovně

21. 3. 2016

Krajská knihovna se letos zapojila do Evropského dnu kreativity, který se konal 21. března. Návštěvníci měli možnost relaxovat na 3 lekcích Muzikoterapie aneb pojďte (si) s námi hrát, které připravily Mgr. Markéta Havlová a Bc. Vendula Burkoňová nejen pro předškoláky, ale také maminky s dětmi a dospělé.

Velikonoční výtvarná dílna

24. 3. 2016

O velikonočních prázdninách si u nás děti mohly vyrobit vlastní malované vajíčko nebo zvířátko. Zapojit se mohli i rodiče a vzniklo tak na čtyřicet jedinečných výtvarných dílek.

Noc s Andersenem

1.–2. 4. 2016

V pardubické knihovně nocovalo 20 dětí a čtyři knihovnice, jeden knihovník a paní ředitelka. Program byl naplněný do poslední chvilky. Malovali jsme duhu a povídali si o našich snech – motivací nám byla kniha Miloše Macourka Pětka z přírodopisu. S lektorkou Evou jsme kreslili moře, batikovali mořské hvězdice a přemýšleli o životě v mořských hlubinách. Děti si poslechly příběh Malé mořské víly ve scénickém čtení knihovnic, a potom se znovu zaposlouchaly do zvuků moře. S lektorkou Markétou rozezněly tibetské mísy a vyzkoušely si hru na muzikoterapeutické nástroje. Na vlastní kůži prožily útrapy, které jim připravila zlá čarodějnice, odměnou jim byl poklad mořského krále.
Společně jsme vyluštili křížovku Vratislava Maňáka a o půlnoci nám paní ředitelka přečetla úryvek z jeho knížky Expedice z pohlednice. Vše jsme podpořili dobrým jídlem a dobrůtkami, o které se postaraly knihovnice a maminky. Pěkným dárkem pro děti byl sponzorský dar od firmy Face Up a Manner – batůžky, balónky a magnetické záložky spolu s mapkou Vídně udělaly dětem velkou radost.
Díky „mamkám Andersenkám,“ knihovnicím z Uherského Hradiště, které před 16 lety celý projekt založily, jsme prožili kouzelnou noc, ve které ožily pohádkové bytosti. Do posledních chvil od nich přicházela podpora v podobě nápadů a aktivit, které jsme na Noci mohli realizovat. Úžasné bylo vědomí, že nocují i další děti téměř z celého světa.
Už dnes se těšíme na setkání v příštím roce!
Jitka, Kristýna, Lenka, Blanka a Dan

Vyhlášení čtenářské třídy 2016

12. 4. 2016

Setkání učitelů a knihovnic v rámci vyhlášení „Čtenářské třídy 2016“ se uskutečnilo 12. 4. 2016 na dětském oddělení KK v Pardubicích. Setkaly se paní učitelky, které se přihlásily na výzvu knihovny „Hledá se čtenářská třída“ – akce vyhlášené v Březnu měsíci čtenářů.
Sešlo se 7 kantorek ze čtyř pardubických základních škol.
Paní učitelky a knihovnice vzájemně debatovaly o tom, jak ve školních třídách rozvíjet čtenářství a vztah dětí ke knihám. Knihovnice jim nabídly projekty Klubu dětských knihoven, které podporují čtenářskou gramotnost a motivují děti ke čtení knih – čtenářskou hru „Lovci perel“, „TOP 10 dětské literatury“ – seznamy knižních novinek, Pasování prvňáčků aneb Už jsem čtenář a další. Učitelky měly možnost prohlédnout si nové knihy, které byly oceněny v anketě SUK 2015 (jediné anketě, ve které děti volí nejúspěšnější knihu roku).
Hlavní ocenění získali žáci 4. B s třídní učitelkou Jaroslavou Kmínkovou ze ZŠ Pardubice – Polabiny I. Třída byla oceněna za celoroční spolupráci s knihovnou v loňském roce. Žáci se zapojili do čtenářské hry „Lovci perel“, společně načetli 215 knih za 10 měsíců. Další oceněné třídy jsou ze základních škol ZŠ Pardubice, Štefánikova – 1. C s paní učitelkou P. Ryšavou, ZŠ Pardubice – Studánka – všechny třídy čtvrťáků s paní učitelkami – J. Sedlákovou, B. Kafkovou, Z. Štěpánkovou a 1. B s paní učitelkou M. Patlevičovou, ze ZŠ Pardubice, Benešovo náměstí třída 3. A s paní učitelkou M. Hezkou. Žáci získali diplom „Čtenářská třída roku 2016“ a placky se stejným znakem. Věříme, že jejich nositelé budou často „přistiženi“ při čtení. To, že se jejich píle zúročila, již za čtrnáct dní odhalí výsledky literární a výtvarné soutěže „Kde končí svět“, ve které žáci jmenovaných škol výrazně uspěli.
Setkání učitelů a knihovnic mělo pracovní i přátelský charakter, o čemž svědčí přání opakovat setkání a přizvat další kolegy, předat si dobré zkušenosti, vyzkoušet nové zajímavé postupy při čtení. Pokud se chcete přidat, informujte se na dětském oddělení krajské knihovny.

Vyhlášení výsledků soutěže Kde končí svět? 2015/16

29. 4. 2016

V pátek proběhlo slavnostní vyhlášení soutěže Kde končí svět? 2015/16 s podtitulem "Jak je to s králem?".
Každé dva roky je vyhlašována pro výtvarnou i literární sekci a poslední ročník byl ve znamení 700. výročí narození našeho panovníka Karla IV. Děti snily, o čem si povídají sochy Karlova mostu, vyprávěly příběhy pod Hladovou zdí, vzpomínaly na život v hradech a ve středověku. Pokud se rozhodly pro výtvarné vyjádření, mohli jsme obdivovat krásu gotických vitráží, preciznost starých pergamenů a iniciál, podobizny králů i princezen, vzletnou gotickou architekturu. A bylo skutečně obtížné vybírat nejlepší práce.

  • Do soutěže se zapojilo více než tři sta výtvarníků a na padesát malých spisovatelů.
  • Příspěvky jsme obdrželi z více než šedesáti míst.
  • Soutěžily mateřské, základní i střední školy, umělecké i speciální školy.
  • Ocenili jsme přes padesát jednotlivců nebo kolektivů.

Soutěž je celostátní. Původní záměr, kterého jsme se museli držet, bylo vyhodnotit příspěvky z toho konkrétního regionu, pod který knihovna spadá. Ne všechny regiony ale soutěž doopravdy vyhlásily, proto se stalo, že k nám do knihovny zavítaly i soutěžní práce z jiných regionů: také z Prahy, Ostravy, jižních Čech nebo jižní Moravy. Sešly se u nás doslova dechberoucí výtvory a umělecká díla, o jejichž krásy se podelíme na výstavě, která bude v knihovně probíhat přes léto. Část obrazů si nicméně můžete u nás prohlédnout i nyní.
Vyhlašování bylo zaměřeno na pardubické tvůrce a je nám moc líto, že jsme nemohli pozvat všechny, kdo se na výsledcích této soutěže podíleli. I při rozumných omezeních zástupců kolektivů náš sál praskal ve švech. Všem, kterým jsme nemohli poděkovat osobně, budeme posílat poděkování ještě dodatečně a doufáme, že děti stále budou tak tvořivé, jak se ukázalo u této soutěže.

Celostátní vyhlášení soutěže proběhne 18. 5. v Nové Pace.

Výsledkovou listinu si můžete prohlédnout zde.
Odkaz na kompletní fotogalerii je pak tady.

Regionální vyhlášení soutěže proběhlo 18. 5. v Nové Pace.

Vítěze z 39 literárních prací určila porota ve složení 42 knihovnic z jednotlivých knihoven regionu. Vyhodnocení výtvarných prací a slavnostní předání cen výhercům soutěží z obou oblastí proběhlo ve středu 18. 5. 2016 v Městské knihovně v Nové Pace. Setkání se zúčastnilo přibližně šedesát čtenářů a výherců z 18 knihoven. Pro děti byl připraven zajímavý a bohatý program – měly volný přístup do novopacké Klenotnice, kde si prohlédly výstavu hornin nejrůznějšího stáří – Expozici vulkanismu a Expozici geologického vývoje drahých kamenů. Zkamenělé fragmenty plavuní, přesliček, kosti a zuby pradávných ještěrů zaujaly stejně jako sbírka polodrahokamů. Zajímavostí je, že první záznamy o výskytu polodrahokamů v této oblasti pocházejí z doby panování Karla lV. Po dobrém obědě byly vyhlášeny výsledky literární a výtvarné soutěže. Vítěze výtvarné soutěže vyhodnocovali sami účastníci setkání v tajném hlasování. Na závěr jsme si ještě proběhli město a seznámili se s jeho sochařskou výzdobou. Výtvarníky jistě zaujal Suchardův dům – rodinné sídlo slavné sochařské rodiny Suchardů. Knihovnicím z Nové Paky patří náš dík za příjemně strávený den a perfektní organizaci. Věříme, že každý si na vyhlášení našel to svoje a odjížděl s pocitem, že soutěžit s knihovnou se vždycky vyplatí.

Ve výtvarné části soutěžilo celkem 774 prací.
Zde jsme získali 1. místo – kategorie předškolní – Nela Štanclová (MŠ Dlouhá Třebová) a čestné uznání v kategorii 10–12 let Martin Fulín (Ronov nad Doubravou).
V literární oblasti celkem 375 prací a zde jsme obsadili 1. místo – Kateřina Dušková (Pardubice), je rytířkou krásného slova a bude pasována v Praze 1. června v Nosticově paláci.
Dominika Hricíková (Pardubice) pak získala 3. místo.
Blahopřejeme vítězům a děkujeme všem účastníkům!

Přáníčka pro maminku

4. 5. 2016

V týdnu jsme si mohli na malém dětském oddělení vyrobit přáníčko ke Dni matek. A docela se nám dařilo. :-)

Ministr kultury četl dětem pohádku

9. 5. 2016

Dvacet dětí z Mateřské školy Pospíšilovo náměstí čekalo při pondělní návštěvě krajské knihovny milé setkání. Při své návštěvě Pardubicka se za nimi zastavil ministr kultury Daniel Herman, aby jim přečetl pohádku. Pan ministr se nejprve, spolu s místopředsedkyní Miluší Horskou, dětem představil, vyptal se na jejich oblíbené pohádky a sám si jednu nechal od dětí vyprávět. Paní místopředsedkyně následně přečetla pohádku Kdo je nejsilnější z knihy Jiřího Žáčka Chytré pohádky pro malé rozumbrady. Ministr Herman si pro děti zvolil pohádku Želva z knihy Miloše Macourka a pobavil děti příběhem o tom, proč želvy nemají uši.

Daniel Herman považuje podporu čtenářství a čtenářství samotné za prioritu. Na závěr své návštěvy spolu s ředitelkou krajské knihovny Radomírou Kodetovou rozdal dětem dárečky a pokračoval na prohlídku Automatických mlýnů.

Pasování prvňáčků

2. až 10. 6. 2016

Projektu se zúčastnilo 214 prvňáčků ze 7 pardubických základních škol, celkem 10 tříd: Základní škola Pardubice - Spořilov, Základní škola Pardubice, Štefánikova 448, Základní škola Pardubice, Benešovo náměstí 590, ZŠ a MŠ Pardubice – Pardubičky, ZŠ Pardubice – Polabiny 1, ZŠ Pardubice – Studánka a ZŠ Pardubice – Polabiny, Prodloužená 283.

Každá z přihlášených tříd navštívila dvakrát knihovnu. Při první návštěvě děti poznaly knihovnu a dětskou půjčovnu, prošly informační lekcí s knihovnicemi dětského oddělení. Druhou besedu vedla spisovatelka Klára Smolíková na téma - Knihožrouti, kde představila svoji knížku pro prvňáčka. Vysvětlila, jak knížka vznikala. Žáci vyplňovali pracovní listy ke knize, takže získali vysokou motivaci knihu po předání celou přečíst(neboli zhltnout). Věříme, že paní učitelky žáky podpoří a každý prvňáček se do knihy o prázdninách nebo ještě v červnu během výuky pustí. Lekce v knihovně trvaly 45 min a probíhaly od ledna do dubna. Beseda se spisovatelkou trvala 60 min, besedy proběhly začátkem března.

Dračí doupě ukončilo druhý rok

9. 6. 2016

"Vážený neznámý, tento zápis v deníku činím pro generace budoucí, aby bylo známo vše potřebné o historii tzv. Klíče stínů a aby se neopakovaly stejné chyby…"

V průběhu minulého roku se v prostorách knihovny scházelo několikrát do měsíce jedenáct dětí. Ve čtvrtky se vždy na tři hodiny proměňovaly klubovna dětského oddělení a sklepení v tajemné říše plné dobrodružství, záhad, bojů a vítězství nebo proher. Dvě družiny pronikly do tajů stolních rolových her. Obvykle se setkáváme s anglickou zkratkou RPG (role-playing game), která se do češtiny překládá jako “hra na hrdiny”. Touto zkratkou jsou označovány hlavně počítačové hry, ve kterých s "vaší" postavou (či skupinou postav) procházíte fantastickým světem, komunikujete s obyvateli, bojujete, řešíte hádanky a snažíte se plnit úkoly, které vám byly zadány.
V knihovně jsme měli Dračí doupě pro mladší a Fate pro starší skupinku.
Kroužek RPG v knihovně probíhal druhým rokem a setkal se s pozitivním ohlasem. Díky pomoci a ochotě vypravěčů příběhů tak děti mohly prožít originální příběhy, které dílem samy připravovaly. Učily se tak nejen pravidlům fungování světa, ale i týmové spolupráci, vyjednávání, fair play, kompromisům a samozřejmě umění prožívat a vyprávět vlastní příběhy.
Pokud okolnosti dovolí, rádi v příštím školním roce kroužek zase otevřeme.

Slavnostní pololetní vyhlášení soutěže Lovci perel

17. 6. 2016

Do soutěže se zapsalo celkem dětí 111. 23 dětí se aktivně nezapojilo (nemá perlu). Tedy výsledky se týkají zbylých 88 dětí:
Soutěžilo 61 dívek a 27 chlapců. Dívky nasbíraly 604 perel a chlapci 261 perel.
Celkem se přečetlo 865 knih (neboli perel), 462 druhů knih. To znamená, že čtenáři si knížky mnohem více vybírají podle sebe. I protože v minulých letech vyčerpali obvyklé knížky jako Honzíkova cesta, Povídání o pejskovi a kočičce nebo Sísa kyselá. V popředí pořád zůstávají Harry Potter, Deník malého poseroutky, Kronika rodu Spiderwicků, Štědrovečerní koťátko, Sedmilhář Josífek, Pušíci a série Anička.
(Loni to bylo ve stejném období 523 knih)

Zapojilo se 21 škol od MŠ po gymnázia. Nejhojněji jsou zastoupeny ZŠ Polabiny I, ZŠ Staňkova, ZŠ Studánka a Br. Veverkových, ale stoupl počet čtenářů i na Gymnáziu Dašiská.

Výsledky
Veškeré výsledky jsou k dispozici na dětském oddělení. 5 a více knih přečetlo 52 dětí. Mají od nás půlroční předplatné do knihovny zdarma. 30 dětí přečetlo 10 a více knih (a má roční předplatné). 10 dětí přečetlo více než 20 knih.

MŠ: Dvě děti, nasbíraly 8 perel:
Eva Preussová (6) a Antonie Macáková (2).

1. a 2. třída: Celkem 290 perel (loni 127) a 30 lovců. 17 chlapců a 13 děvčat, což je přes devět perel na jednoho. Chlapci nasbírali 185 a dívky 105 perel.
František Culek 55
Jiří Janko 49
Lucie Kubátová 24

3.–5 . třída: Celkem 461 perel (loni 264) a 45 lovců. 6 chlapců a 39 děvčat, což je víc než 10 perel na jednoho. Chlapci nasbírali 42 a dívky 419 perel.
Tereza Spálavská 49
Kateřina Sádovská 45
Tereza Čejková 37

6.–9 . třída: Celkem 106 perel (loni 96). 3 chlapci a 9 děvčat, což je skoro 9 perel na jednoho. Chlapci nasbírali 30 a dívky 76 perel.
Lucie Havránková 21
Emma Hovorková 16
Michal Rýdlo 13

Prázdniny v knihovně

V době letních prázdnin jsme se setkávali u výtvarných dílen, ale také při vyprávění příběhů.
tvořili jsme podmořský svět a snažili se zachytit sluníčko a duhu.
V odpoledních setkáních s RPG jsme pak zkoumali možnosti strampunkového světa, kde spolu zápasí technologicky vyspělé státy bojující proti těm velmocím, které daly přednost vývoji v biologických vědách.

Klub deskových her ve spolupráci s Herní ligou

22. 9. 2016

Po prázdninách jsme se poprvé setkávali u stolních deskových a karetních her. Ke spolupráci jsme přizvali Herní ligu, která klubovnu zásobila dalšími skvělými hrami. A že jsme měli plno! Brzy jsme se nevešli a oblehli jsme i předsíň. Příště možná budeme i na malém dětském oddělení.
S Herní ligou se potkáme na BOoK! conu na začátku listopadu a také při předvánočním deskohraní 14. 12.

Týden knihoven na dětském oddělení

3.–7. 10. 2016

První říjnový týden jsme zahájili tradičním nonstop čtením pro tři třídy, kde jsme společně objevovali pohádkové i dobrodružné příběhy. O své vzpomínky a zkušenosti se přišli podělit senioři ze sdružení SenSen a pomohli dětem setkat se s příběhy z jejich mládí.

V pátek jsme pak v našem sále uvítali spisovatelku Petru Dvořákovou. Do povědomí veřejnosti vstoupila svým debutem, knihou rozhovorů o víře Proměněné sny, za kterou v roce 2007 získala cenu Magnesia Litera v kategorii publicistika.
O dva roky později jí vyšla druhá kniha Já jsem hlad – příběh o zápasu s mentální anorexií, hledání, cestě a návratu k ženské duši.
V roce 2013 vydala svou první knihu určenou dětem Julie mezi slovy, za kterou získala ocenění Zlatá stuha v kategorii beletrie pro mládež a Cenu učitelů za přínos k rozvoji dětského čtenářství; připravuje se její slovinské vydání. Novinka Flouk a Líla z roku 2015 je jejím dalším titulem pro dětské čtenáře.
Pro Český rozhlas připravila sérii rozhlasových pohádek a pro Českou televizi řadu scénářů k pořadům pro děti a mládež. (zdroj)
Besed se zúčastnily čtyři třídy. Petra Dvořáková mluvila zejména o své první knize a společně s dětmi prožívala malá dobrodružství děvčátka pronikajícího do světa dospělých.
Děti se na konec také mohly vyptat na taje spisovatelského řemesla a nechat si podepsat svoje knížky. Mnohokrát děkujeme za povedené besedy!

Výtvarná dílnička o podzimních prázdninách

26.–27. 10. 2016

Podzimní prázdniny a malebně vybarvené stromy inspirují k vlastním pokusům o zachycení této okouzlující doby. Děti si mohly vytvořit své stromy, dýně, draky a jiné podzimní motivy. A dařilo se jim náramně.

BOoK! con

4.–5. 11. 2016

BOoK! con proběhl v celé řadě knihoven v celé ČR. Příznivci fantastiky se mohli setkat s knihami, spisovateli a spoustou dalších přidružených fenoménů jako filmy, deskové či počítačové hry, larpy, cosplay atd. BOoK! con, dříve Fantasy víkend v knihovně, se uskutečnil i v Pardubicích. Byl otevřen čtenářům všech věkových kategorií, ale nejvíc si na své přišli mladí dospělí. Dorazilo přes třicet účastníků.
Na rozjezd jsme pozvali tři spisovatele, Vlada Ríšu, Vilmu Kadlečkovou a Tomáše Bandžucha. Vilma Kadlečková dovezla svoji zbrusu novou knížku a pověděla o své literární tvorbě čítající více než třináct knih. Tomáš Bandžuch se svým důrazem na historii zabrousil i do čistě odborných vod, ale naštěstí nikoho neodradil.
Páteční program zároveň probíhal i na dětském oddělení a ve sklepě, kde bylo možné ochutnat běžné i rozsáhlejší deskovky. Podzemí se tak proměnilo v nefalšovanou jeskyni plnou nebezpečí. Knihovnu jsme opouštěli až kolem jedenácté večerní.
Sobotní program se nesl ve znamení dalších epik, ale hlavně wargamingu, což jsou válečné hry z nejrůznějších prostředí. Zástupci platformy Critical Hit (http://criticalhit.cz/) donesli na ukázku Dystopian Wars a Warmachine, moderní roboty a steampunkové námořní flotily. Ukázky byly doplněny o cyberpunkovou hru španělské produkce Infinity, nejspíše s nejlepší sadou miniatur v Pardubicích. Dopoledne zakončovaly přestřelky lodí X-Wing ze ságy Star Wars.
V ostatních prostorách nadále probíhaly další hry. Larp se z nedostatku účastníků nepodařilo obsadit, tedy jsme zvolili náhradní program a zařadili rozsáhlejší hru na motivy hrdinských dobrodružství jako z Indiana Jonese.
V průběhu festivalu jsme také doporučovali řadu knih, sci-fi, fantasy, steampunk, cyberpunk, new weird a podobně. Účastníci si také mohli odnést úplně zadarmo knížky z daru od nakladatelství Fantom Print.
Knihovnu jsme opouštěli až za šera a co můžeme posoudit, všem se nám tu líbilo. Doufejme, že se tu příští rok zase potkáme.

Stránka události: http://vendelin.wikidot.com/book-con

Den pro dětskou knihu a vyhlášení výsledků soutěže Lovci perel

26. 11. 2016

Pátý ročník celodenní akce na podporu čtenářství a čtenářské gramotnosti Den pro dětskou knihu se nesl v duchu podtitulu Královské Vánoce. I letos byl pro návštěvníky připraven bohatý program plný soutěží, her a tvůrčích aktivit, který připravila Krajská knihovna v Pardubicích ve spolupráci s Východočeským muzeem, Východočeskou galerií a Galerií města Pardubic.

Statistiky Lovců perel

  • Přihlásilo se 147 dětí. Zapojilo se jich 117. Celkem je to 82 dívek a 35 chlapců.
  • Přečetlo se 1376 knih (neboli perel).
  • Lovci četli přes pět set druhů knih.
  • Dívky nasbíraly 914 perel a chlapci 462 perel.
  • Ačkoli ve dvou kategoriích vítězili chlapci, v celkovém počtu přečtených knih jsou na tom lépe dívky. I díky tomu, že jich je víc.
  • Zapojilo se 27 škol od MŠ po gymnázia. Nejhojněji jsou zastoupeny ZŠ Polabiny I, ZŠ Staňkova, ZŠ Studánka a Br. Veverkových, ale stoupl počet čtenářů i na Gymnáziu Dašická.
  • Ačkoli se lámal školní rok, tedy někdo vyrostl ze své kategorie, nechávali jsme ho v té původní, protože jde jen o dva a půl měsíce.
  • Perly jsme museli také ubírat: nejčastěji z důvodů opakovaného čtení těch stejných knížek, ale také protože některé listy s odpověďmi nebyly podepsané a nedokázali jsme tvůrce dohledat.
  • Čtenáři, kteří za druhé pololetí přečetli pět až devět knížek, odměníme půlročním vstupem do knihovny zdarma. Čtenáři, kteří přečetli deset a více knih za pololetí, od nás dostanou roční vstup do knihovny zdarma.

Podrobné informace k výsledkům Lovců perel naleznete v záložce Lovci.
Kompletní fotogalerii naleznete na adrese http://kkpce.cz/cs/fotogalerie/2016/den-pro-detskou-knihu-kralovske-vanoce/

Mikulášská nadílka

5. 12. 2016

V duchu českých tradic se na dětské oddělení knihovny podíval Mikuláš se svým doprovodem. Čekalo tu na něj takřka na dvě desítky dětí, které s velkým očekáváním, někdy s obavami, ale také s kuráží vyhlížely čerta či anděla a v duchu doufaly, že je jejich rodiče nevydají do rukou pekelníka. Ukázalo se, že do knihovny chodí samé hodné ratolesti, které si jen někdy zapomenou vyčistit zuby nebo neujlidí hračky, dohromady si ale zaslouží sladkou odměnu. Tedy i letos čert odcházel s prázdnou. Těšíme se, že to tak bude i nadále!

Vánoční besídka s mateřskou školou

16. 12. 2016

Společně s MŠ Teplého jsme na dětském oddělení oslavili blížící se Vánoce krátkým programem, který připravily děti, a zpíváním koled a pohádkami, o což se postaraly knihovnice. Setkání bylo zakončeno malou hostinou a přáním krásně prožitých svátků.

Není-li uvedeno jinak, obsah této stránky je pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License