Aktuality
knihy1.png

SUK čteme všichni - výsledky 2019

Národní pedagogické muzeum a knihovna J. A. Komenského (NPMK) u příležitosti mezinárodního dne dětské knihy dnes vyhlásily výsledky 26. ročníku literární ankety SUK – Čteme všichni o nejoblíbenější dětskou knihu. V České republice jde o nejstarší anketu svého druhu, jejíž tradice sahá až do roku 1993.
Celkem 1958 dětí a knihovníků hodnotilo knižní produkci roku 2018 a v celorepublikové anketě hlasovalo o nejoblíbenější dětskou knihu. Celkové výsledky jsou k dispozici zde a seznam 20 nejoblíbenějších knih najdete zde.

vv.png

Výtvarná díla o Velikonočních

prázdninách

Výtvarná dílna – přijďte si vymalovat velikonoční vajíčko nebo velikonočního zajíčka z papíru
Klubovna
18. 4. 2019
10.00 – 17.00hod.

knihy1.png

Těšíme se na Vás o Velikočních

prázdninách

18. 4. 2019
9.00 – 18.00

knihy1.png

Noc s Andersenem

Noc s Andersenem prožilo v KK v Pardubicích 20 dětí a 7 dospělých. Věnovali jsme se tvorbě Petra Síse - pracovali jsme s jeho knihami Robinson; Pilot a Malý princ : život Antoina de Saint-Exupéryho a Hrej, Mozarte, hrej. S Robinsonem jsme se přenesli na opuštěný ostrov a plnili jsme úkoly přežití (rozdělat oheň, přinést vodu, obstarat si potravu, postavit obydlí). Knížka Pilot a Malý princ nás inspirovala k cestám na různé planety a k vytvoření vlastního obrazu nové planety. S malým Wolfim jsme obdivovali svět hudby a poslechli jsme si pohádku Kouzelná flétna. Z 20 malých spáčů se 4 děti pochlubily svým hudebním uměním – zahrály nám 3 flétny a poslechli jsme si i jeden svižný klavírní hudební kus – jako by hrál sám malý Wolfgang. K všeobecné pohodě přispěla výborná večeře v restauraci Pasáž Velvet i buchty, které pro děti napekly maminky. Z nabídnutých knih pro Noc s Andersenem získala nejvíce hlasů Prašina.
I když už odbila půlnoc, spát se nikomu nechtělo, hlavou šlo plno myšlenek. Nakonec však ustalo i povídání a uličky s knihami obsadili malí nocležníci ve spacácích – začalo působit další tajemství knihovny…
Báječná pohádková noc byla plná nových kamarádství, dobrodružství a zajímavých setkání s osobnostmi, které sice již nežijí, ale svým uměním k nám stále promlouvají.

{"module":"wiki\/image\/FlickrGalleryModule","params":{"photosetId":"72157704388572092"}}
balony.png

Sportovně-anglický příměstský tábora v Krajské knihovně

v Pardubicích (3. ročník)

Baví Vaše děti angličtina, čtení a pohyb? Pak neváhejte a přihlaste je na sportovně-anglický příměstský tábor. Tábor pořádá energický irský lektor ve spolupráci s Krajskou knihovnou v Pardubicích již třetím rokem. Program celý v angličtině opět slibuje hry, písničky, zábavná výuková videa střídavě se sportovním vyžitím (včetně sportů typických pro anglicky mluvící země – rugby, curlingem, či irským fotbalem). Každý účastník si během tábora přečte knížku v angličtině. Dětské oddělení má širokou nabídku knih vhodných ke čtení začínajících i pokročilých čtenářů. Tábor je určen dětem od 8 do 12 let.

Termín konání: 26. - 30. srpna 2019
Cena za 5 dní: 2200 Kč (včetně obědů a svačin), navíc musí mít každé dítě platnou kartu do knihovny (cena kartičky - 60 Kč)
Termín podání přihlášky: do 30. června 2019, o zařazení účastníků rozhoduje provozovatel, kapacita je omezená
Přihláška a bližší informace: www.englishwithroy.webgarden.cz nebo přímo v knihovně na dětském oddělení

knihy1.png

Nové seznamy dětské literatury 2018

Nabízíme ke stažení aktuální seznamy zábavné dětské literatury a anotace ke knihám a jejich autorům pro jednotlivé ročníky základních škol. Seznamy vytvořily knihovnice podle svých nejlepších zkušeností tak, aby děti četly rády.
Každoročně se na knižním trhu objeví celá řada kvalitní literatury, nicméně je obtížné si o ní udržovat přehled, natož doporučovat dětskému čtenáři.
Aby současné a moderní knihy nezůstávaly opomíjeny, členky Klubka KDK SKIP 08 společně vypracovaly seznamy dětské literatury pro jednotlivé věkové skupiny (MŠ –15 let) s cílem usnadnit práci knihovníkům, pedagogům a rodičům. Knihovníci v nich získají kvalitní pomoc v oblasti doplňování knihovního fondu a odborný materiál (výběrovou anotovanou bibliografii), který mohou nabídnout pedagogům a rodičům k dalšímu využžití. Základní jmenovité seznamy jsou doplněny anotacemi.
Seznamy dětské literatury“ jsou příspěvkem knihovnic z východních Čech. Poprvé vyšly ke Dni dětské knihy v roce 2013 a jsou každoročně aktualizovány v Březnu – měsíci knihy.
Přehledný finalní seznam do ruky
Knihy mateřská škola
Knihy 2. a 3. ročník
Knihy 4. a 5. ročník
Knihy 6. ročník
Knihy 7. a 8. ročník
Knihy 9. ročník

knihy1.png

Dárkový poukaz do knihovny!

Lámete si hlavu nad tím, čím obdarovat své blízké u příležitosti jejich svátku, narozenin, na Vánoce? Nebo jim prostě jen chcete udělat radost? Máme pro vás tip! Dejte jim poukaz na registraci do knihovny! Na celý rok se tím pro ně otevřou dveře k nepřebernému množství knih, cédéček, časopisů, ale třeba i ke spoustě deskových her. Poukazy lze zakoupit na recepci.

poukaz%281%29.jpg

hry.png

Tematické batůžky – knihy a dobrodružství!

Rozšiřujeme služby dětského oddělení: můžete si půjčit tematické batůžky a společně s dětmi objevovat jejich obsah plný knížek, her a dobrodružství. Batůžky se věnují princeznám, dinosaurům, rytířům, dopravě a dva angličtině.

Podrobnosti zde

hry.png

Půjčování stolních her

Půjčujeme deskové hry domů! Přijďte si vybrat, půjčit, vyzkoušet a zahrát moderní deskové a karetní hry. Nudit se určitě nebudete!

Seznam stolních her k půjčování

• Hry si může půjčit čtenář, který je v knihovně přihlášen nejméně šest měsíců a nemá v knihovně nevyřízené pohledávky.
• Hry se půjčují na dobu jednoho měsíce. Neprodlužují se. Po překročení výpůjční lhůty platí sankce 2 Kč za každý den prodlení.
• Čtenář zodpovídá za vrácení všech dílků hry; při jejich poškození nebo ztrátě sežene náhradní dílky.
• Každá hra obsahuje kartu s informacemi o hře a pravidla.
• Hry se vracejí u výpůjčního půltu dětského oddělení; nikoli na recepci. Při vrácení je třeba zkontrolovat všechny součásti hry, proto počítejte s dostatečným časem na půjčení a vracení:
• Hry se půjčují a vracejí v otevírací době
◦ po – pá nejpozději do 17.00,
◦ v soboty se pouze půjčují a to mezi 9. a 10. hodinou.

Archív aktualit

Není-li uvedeno jinak, obsah této stránky je pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License