Aktuality
balony.png

Krteček letí do vesmíru – Interaktivní herna s Krtkem-kosmonautem

.
4. 10. 2017, 16.30–18.00
Přijďte se seznámit s Krtečkem, který se v roce 2011 podíval spolu s americkým astronautem Andrewem Feustelem do vesmíru! Povídání o tom, jak Krtek-astronaut na palubě Mezinárodní kosmické stanice ISS žil, jedl, spal a čistil si zuby, a co dalšího zajímavého tam viděl a zažil? A víte o tom, že náš Krteček-astronaut poletí do vesmíru v příštím roce znovu? A že to bude na dlouhých 6 měsíců? Uvidíte nejenom fotografie Krtka přímo z vesmíru, ale i pohádku „Krtek a raketa“.
Budete se mít možnost vyfotografovat se 130 cm velkým Krtkem a několika dalšími, z nichž jeden opravdu zažil přípravu na kosmický let.
Pro předškoláky a mladší školní věk.

balony.png

Halloween v knihovně

26. 10. 2017, 16.30–18.00
Přijďte s námi do knihovny oslavit Halloween! S tímto původně keltským svátkem Vás seznámí irský lektor angličtiny. Chybět nebudou tematické hry, strašidelné historky … bude to zkrátka děsivě zábavné odpoledne.
Těšíme se na Vás ve čtvrtek 26. října 2017 v 17.30h. Registrace nutná do 21. října 2017. (Pokud se přihlásí méně než 10 dětí, akce se neuskuteční. V týdnu 23.10 do 24. 10. 2017 vám dáme vědět na vámi uvedený kontakt.)
Registrovat se můžete přímo v knihovně nebo na emailu moc.liamg|1yorhtiwhsilgne#moc.liamg|1yorhtiwhsilgne
Uveďte: Jméno, věk, email případně mobil.
Účastnit se mohou i nečtenáři knihovny. Pozvěte své kamarády!

knihy1.png

Dárkový poukaz do knihovny!

Lámete si hlavu nad tím, čím obdarovat své blízké u příležitosti jejich svátku, narozenin, na Vánoce? Nebo jim prostě jen chcete udělat radost? Máme pro vás tip! Dejte jim poukaz na registraci do knihovny! Na celý rok se tím pro ně otevřou dveře k nepřebernému množství knih, cédéček, časopisů, ale třeba i ke spoustě deskových her. Poukazy lze zakoupit na recepci.

poukaz%281%29.jpg

Naposledy přidané fotografie

Příměstský sportovně-anglický tábor s rodilým mluvčím

28. 8 – 1. 9. 2017

{"module":"wiki\/image\/FlickrGalleryModule","params":{"photosetId":"72157685632691351"}}

soutez.png

Přihlaste se do 5. ročníku soutěže Lovci perel!

.
Datum: 1. 12. 2016 – 18. 11. 2017
Otvíráme další ročník této oblíbené soutěže a těšíme se na stávající i nové čtenáře. Přihlásit se můžete kdykoli v průběhu roku.

  • Přihlásilo se 147 dětí. Zapojilo se jich 117. Celkem je to 82 dívek a 35 chlapců.
  • Přečetlo se 1376 knih (neboli perel).
  • Lovci četli přes pět set druhů knih.
  • Dívky nasbíraly 914 perel a chlapci 462 perel.
  • Ačkoli ve dvou kategoriích vítězili chlapci, v celkovém počtu přečtených knih jsou na tom lépe dívky. I díky tomu, že jich je víc.
  • Zapojilo se 27 škol od MŠ po gymnázia. Nejhojněji jsou zastoupeny ZŠ Polabiny I, ZŠ Staňkova, ZŠ Studánka a Br. Veverkových, ale stoupl počet čtenářů i na Gymnáziu Dašická.
  • Ačkoli se lámal školní rok, tedy někdo vyrostl ze své kategorie, nechávali jsme ho v té původní, protože jde jen o dva a půl měsíce.
  • Perly jsme museli také ubírat: nejčastěji z důvodů opakovaného čtení těch stejných knížek, ale také protože některé listy s odpověďmi nebyly podepsané a nedokázali jsme tvůrce dohledat.
  • Čtenáři, kteří za druhé pololetí přečetli pět až devět knížek, odměníme půlročním vstupem do knihovny zdarma. Čenáři, kteří přečetli deset a více knih za pololetí, od nás dostanou roční vstup do knihovny zdarma.

Výsledky soutěže za rok 2016

Pravidla soutěže

Perlorodky ke stažení v záložce Lovci perel.

hry.png

Tematické batůžky – knihy a dobrodružství!

Rozšiřujeme služby dětského oddělení: můžete si půjčit tematické batůžky a společně s dětmi objevovat jejich obsah plný knížek, her a dobrodružství. Batůžky se věnují princeznám, dinosaurům, rytířům, dopravě a dva angličtině.

Podrobnosti zde

knihy1.png

Seznamy dětské literatury: 2017

Nabízíme ke stažení aktuální seznamy zábavné dětské literatury a anotace ke knihám a jejich autorům pro jednotlivé ročníky základních škol. Seznamy vytvořily knihovnice podle svých nejlepších zkušeností tak, aby děti četly rády.

Každoročně se na knižním trhu objeví celá řada kvalitní literatury, nicméně je obtížné si o ní udržovat přehled, natož doporučovat dětskému čtenáři.
Aby současné a moderní knihy nezůstávaly opomíjeny, členky Klubka KDK SKIP 08 společně vypracovaly seznamy dětské literatury pro jednotlivé věkové skupiny (6–15 let) s cílem usnadnit práci knihovníkům, pedagogům a rodičům. Knihovníci v nich získají kvalitní pomoc v oblasti doplňování knihovního fondu a odborný materiál (výběrovou anotovanou bibliografii), který mohou nabídnout pedagogům a rodičům k dalššímu využžití. Základní jmenovité seznamy jsou doplněny anotovanými podrobnými soupisy. Vzhledem k tomu, žže seznamy pro některé ročníky jsou dosti obsáhlé, je v kažždém z nich zvýrazněno deset nejčtenějšších a nejzajímavějších titulů. Pro věkovou skupinu 12–15 let jsou anotace knih obohaceny medailonkem autora.
Seznamy dětské literatury“ jsou příspěvkem knihovnic z východních Čech ke Dni dětské knihy 2013.

Seznamy dětské literatury ke stažení, formát .zip

hry.png

Půjčování stolních her

Půjčujeme deskové hry domů! Přijďte si vybrat, půjčit, vyzkoušet a zahrát moderní deskové a karetní hry. Nudit se určitě nebudete!

Seznam stolních her k půjčování

• Hry si může půjčit čtenář, který je v knihovně přihlášen nejméně šest měsíců a nemá v knihovně nevyřízené pohledávky.
• Hry se půjčují na dobu jednoho měsíce. Neprodlužují se. Po překročení výpůjční lhůty platí sankce 2 Kč za každý den prodlení.
• Čtenář zodpovídá za vrácení všech dílků hry; při jejich poškození nebo ztrátě sežene náhradní dílky.
• Každá hra obsahuje kartu s informacemi o hře a pravidla.
• Hry se vracejí u výpůjčního půltu dětského oddělení; nikoli na recepci. Při vrácení je třeba zkontrolovat všechny součásti hry, proto počítejte s dostatečným časem na půjčení a vracení:
• Hry se půjčují a vracejí v otevírací době
◦ po – pá nejpozději do 17.00,
◦ v soboty se pouze půjčují a to mezi 9. a 10. hodinou.

Archív aktualit

Není-li uvedeno jinak, obsah této stránky je pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License