BOok! Con
Book_con_librarian_v%C3%ADt%C4%9Bz_FB.png

Kdy:

2.11. 2018 od 16-19h

3. 11. 2018 od 9-12h

Kde: v Prostorách knihovny

Jak se přihlásím? vyplnítePřihlašovací formulář

Co je to?

S tímto logem se setkáte na akcích různých knihoven letos na podzim, konkrétně kolem prvního listopadového víkendu. Na akcích se nebudete setkávat pouze s fantasy a sci-fi knihami a jejich autory či příznivci, jak název akce jemně naznačuje, ale taktéž s herním obžerstvím, mnohdy celonočním. BOokCon, dříve Fantasy víkend v knihovně, startuje.

Akce navazuje na tři předchozí ročníky Fantasy víkendů v knihovně, které se pořádaly v knihovnách (Dobříš, která projekt iniciovala, dále např. Náchod, Hradec Králové, Praha) a loňský Book!Con v Pardubicích. Letos se základna účastnických knihoven opět rozrostla. Svou akci si tak můžete najít nejen ve výše uvedených knihovnách, ale na své si přijdete také v , Hradci Králové. S tím došlo k přejmenování na BOok! Con, s odkazem na knihy a nejslavnějšího fantasy knihovníka z díla Terryho Pratchetta (Ook).Program chystá každá knihovna jiný, takže doporučujeme bděle sledovat stránky uvedených stánků kultury a také termíny se mohou mírně lišit. Někde můžete ve víru fantastických událostí strávit celý víkend, někde se budete muset vtěsnat do kratší doby… každopádně vás čekají zážitky herní, soutěžní i literární v prostředí kde vám budou příběhy inspirativně dýchat do zátylku.

Letos vzpomínáme na geniálního překladatele Jana Kantůrka

Program Pátek

Sklep
16.00 - Scythe
16.00 - Anachrony
16.30 - Ankh Morpork
Klubovna
RPG FATE Duše Berlína

Program Sobota

9.00 - Lord of Helas
9.00 - Rising sun
9.00 - Panství Hrůzy
Klubovna
RPG Myší stráž(Mouse Guard)

Program podrobně

Scythe

od 16.00 v sklepě

scythe.jpg

//Anna šla bezstarostně lesem. Její medvědí kamarád Wojtek jí byl v patách. Co by se mohlo stát? Ještě přejdou támhletu bažinu a budou u Továrny. Tajemného městského státu, který vyzbrojoval všechny ostatní ve Velké válce. Nedávno se však Továrna zavřela. Nadobro. A riziko, že odvěcí nepřátelé Polanů - Rusvěti a Sasové - by se mohli zmocnit tajemství v Továrně ukrytých, bylo nepřípustné.

To vše se Anně honilo hlavou, když se blížili k bažině. V tom si všimla, že Wojtek větří.

"Co czujesz, Wojtek?" znejistěla Anna. A pak si toho všimla - z druhé strany se k továrně bažinou pomalu blížil obří kráčející tank Rusvětského svazu.

"Szybko, Wojtek!" zavelela Anna. Rusvěti se nesmí do Továrny dostat dřív než ona! Když se rozeběhli k Továrně, už si ani Anna, ani Wojtek nevšimli dvou stínů, které se hnaly za nimi. Jednoho černého a jednoho bílého. Saský průzkumník Günter se svými vlky jim byl v patách.//

Scythe je strategická hra pro 1-5 hráčů, ve které se hráči zhostí role průzkumníků východoevropských mocností v alternativní historii na počátku 20. stol. Jejich cílem bude co nejvíce posílit svůj vliv v okolí za záhadných okolností opuštěného městského státu známého jako Továrna.

Anachrony

anachrony.jpg

od 16.00 v sklepě
Píše se 26.té století a Země se zotavuje z katastrofického výbuchu, který vyhladil většinu populace. Přeživší lidé se rozdělili do čtveřice tzv. Cest, odlišných ideologií, které se navzájem míjí. Pouze v posledním velkém lidském sídle - Hlavním městě - se tyto Cesty setkávájí.

Desková hra z postapokalyptického světa Anachrony se odehrává během několika epoch, kdy se zástupci čtyř různých ideologií (Cest) chystají na kataklysma. Jednotlivé frakce budou cestovat do hlavního města nebo do zpustošených oblastí pro zdroje. K tomu budou potřebovat rozličné specialisty, jako jsou inženýři, vědci, administrátoři a géniové - a pro ty všechny je rovněž zapotřebí ochrany a vylepšování.

Zeměplocha: Ankh Morpork

ankh%20morpork.jpg

od 16.00 v sklepě
//Ankh-Morpork: největší město Zeměplochy. Domov více než milionu obyvatel, centrum obchodu a sídlo mnoha cechů. Město s velkým problémem - Městský vládce patricij Lord Vetinari zmizel. To využily hlavy mocných rodin a začaly bojovat o moc nad městem. Podaří se jim ho ovládnout? A podaří se to Vám?

Discworld: Ankh-Morpork je stolní hra z prostředí Pratchettovy Zeměplochy. Hráči představují osobnosti, které pocítily příležitost a pokoušejí se o ovládnutí města.//
.

RPG FATE Duše Berlína

Arkanum%20berlin.jpg

v pátek od 16.00 v Klubovně
RPG systém FATE je jednoduchý vyprávěcí systém. Příběh, který v něm budeme odehrávat vás zavede do listopadového Berlína za doby studené války.
.
.
.
.
.
.
.

Lord of Helas

lord%20of%20helas.jpg

*v sobotu od 9.00 ve sklepě*
//Po pádu mykénské civilizace nastal temný věk, ze kterého Řecko vyvedli až bohové z kosmu, přinášející lidem nepochopitelné a mocné technologie. Přízeň bohů je však vrtkavá! //

V deskové hře s miniaturami Lords of Hellas (české vydání) hráči ovládají asymetrické hrdiny, jejichž schopnosti postupně rozvíjí pomocí artefaktů. Hráči rovněž přesouvají armády, staví majestátní více-dílné monumenty pro bohy a odemykají mocné síly, které jim umožňují vzdorovat nájezdům netvorů.

Ve hře Lords of Hellas lze zvítězit různými způsoby: ovládnout oblast, chrámy, nebo zabíjet monstra, která se pohybují po mapě. Ve hře neexistuje bodový systém - končí ve chvíli, kdy je splněna podmínka pro vítězství.

Ponořte se do světa starověkého Řecka, jemuž vládnou mocní bohové využívající vyspělé technologie!

Rising sun

rising%20sun.jpg

v sobotu od 9.00 ve sklepě
Rising Sun je monumentální desková hra nabitá detailními figurkami, která je zasazena do feudálního Japonska. Tam se vrací staří bohové, aby obnovili říši. Vy budete mít na starosti jeden z mocných klanů - čeká vás válčení, soupeření o území i vyjednávání aliancí.
Politická situace je napjatá, dochází k neustálému přelévání sil. Stále se formují nové aliance, aby se následně opět rozpadly. Hrozba války je všudypřítomná. Staré klany proto přivolávají japonská mytická monstra, aby se spojily s jejich silami. Když diplomacie selže, jsou připraveny bojovat…

pro 3-6 lidí, cca 90 minut.
.
.
.

Panství Hrůzy

panstvihruzy.jpg

Sobota od 9.00 ve sklepě
„Nejstarší a nejsilnější emocí lidstva je strach. Nejstarším a nejsilnějším druhem strachu je strach z neznámého.“

- H. P. Lovecraft

Mansions of Madness 2nd Edition (MoM2) je plně kooperativní hororová hra, kde hráči v pozici vyšetřovatelů čelí hrůzám z jiných světů. Tématikou hra vychází z Cthulhu mýtu spisovatele H. P. Lovecrafta a řadí se tak vedle jiných titulů od Fantasy Flight Games do stejné rodiny jako Arkham Horror, Eldritch Horror nebo Elder Sign. Hlavní změnou oproti první edici MoM je ta, že se hra změnila ze semikooperativní na plně kooperativní.
.
.
.
.

RPG Myší Hlídka(Mouse Guard)

mysihlidka.jpg

sobota od 9.00 v klubovně
Hra na hrdiny koncepčně vychází z cenami ověnčené komiksové série Myší hlídka, kterou napsal a nakreslil David Petersen. Tato kniha obsahuje veškeré informace nejen o hře samotné, ale také o světě Myší hlídky, včetně postupů pro zformování jednotlivých skupin (hlídek) a uspořádání dobrodružných výprav napříč obávanými Teritorii.
.
.
.
.
.

Partneři a sponzoři BOok!Conu

bookcon2018%20logospon.png

archiv bookcon 2016

Není-li uvedeno jinak, obsah této stránky je pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License