Pro školy
knihy1.png

Už jsem čtenář – Knížka pro prvňáčka

I letos nabízíme základním školám možnost účastnit se projektu Už jsem čtenář – Knížka pro prvňáčka.
Tento jedinečný projekt vyhlašuje SKIP ČR – letos se koná již 11. ročník. Cílem projektu je rozvoj čtenářských návyků žáků od prvního ročníku školní docházky. Do projektu přihlašuje žáky prvních tříd základních škol veřejná knihovna, která musí být institucionálním členem SKIP ČR.Zájemci z řad paní učitelek/učitelů prvních tříd se mohou hlásit na dětském oddělení do konce října.O zařazení do projektu vás budeme informovat. Počet tříd je omezen.
Podrobnosti o projektu: https://www.skipcr.cz/akce-a-projekty/akce-skip/projekt-uz-jsem-ctenar-knizka-pro-prvnacka/projekt-uz-jsem-ctenar-2013-knizka-pro-prvnacka-2018-2019

Kontakt: Bc. Lenka Šilarová, Blanka Skalická
Telefon: 466531245
Email: zc.ecibudrap-anvohink|akcilaks.b#zc.ecibudrap-anvohink|akcilaks.b

sova.png

Nabídka besed a lekcí pro školy

Ve školním roce 2018/19 jsme připravili širokou nabídku informačních lekcí a tematických besed, které se konají vždy ve STŘEDU, ČTVRTEK a PÁTEK od 10,00 hodin po vzájemné dohodě učitelů s knihovnicemi.
Bližší informace na tel. 466 531 246/245 nebo osobně na dětském oddělení Krajské knihovny v Pardubicích. Další informace o programech najdete zde.

soutez.png

Lovci perel čtenářům i do školních tříd!

Lovci perel jsou online. Přihlaste se do dalšího ročníku.

Web Lovci perel je konečně online. Konec je složitému hledání perlorodek ve fyzických seznamech. Nyní se dají snadno vyhledávat.

Systém vám nabízí:

  • moderní vyhledávání všech knih zařazených do soutěže.
  • více jak 2389 připravených perlorodek.
  • generování a tisk otázek
  • online profil umožňující sledovat postup čtenáře ve hře
  • hodnocení knih
  • předvýběr knih
  • seznam již přečtených knih.

A jak se k těmto možnostem dostanete? Zaregistrujte se na webu www.lovciperel.cz.

Celoroční projekt na podporu čtenářské gramotnosti podpořila Knihovna města Hradce Králové, KDK SKIP 08 a Univerzita Hradec Králové. Autorkou hry je knihovnice z Knihovny města Hradce Králové Alice Hrbková. Pod záštitou Klubu dětských knihoven (KDK) se tato čtenářská hra rozběhla do knihoven v celé České republice.
V roce 2013/2014 se soutěž v KK v Pardubicích uskutečnila poprvé. Zapojilo se do ní 156 dětí, které nasbíraly přes devět set perel. V roce 2014/2015 se zapojil podobný počet lovců, což nás velmi potěšilo, a ve třetím ročníku sto dětí přečetlo přes tisíc knih a zapojilo se několik školních tříd. V roce 2015/2016 se zapojilo 117 dětí, které společně přečetly 1376 knih. V roce 2016/2017 se zapojilo do soutěže 152 dětí, které přečetly 1418 knih. Čtení knih - perlolodek láká děti nejen v knihovnách. Hra je lehce aplikovatelná i ve třídě. Hra usnadňuje motivaci ke čtení, z dětí se stávají lovci, kteří pátrají v knize. Po jejim přečtení získávají malou odměnu v podobě perly. Z nečtenářů se stávají čtenáři.
Pokud se rozhodnete zapojit, můžete nás kontaktovat, abychom vám pomohli soutěž rozhýbat i na vaší škole.

CtisBeksou.png

Čti s Beksou

Projekt Čti s Beksou vstupuje do druhého ročníku. Do projektu se opět přihlásili žáci ze základních škol: Základní škola Pardubice-Polabiny, npor. Eliáše 344, Základní škola Pardubice – Studánka, ZŠ Pardubice, Josefa Ressla.
"Máme upřímnou radost, že projekt oslovil natolik, že školy vstoupí do dalšího ročníku s novými třídami třetáčků. K patronům tohoto projektu patří nejvyšší hráči z našich řad: podkošoví hráči Radek Nečas, Kamil Švrdlík a Ondřej Kohout a přibudou k nim další mladí hráči, " oznámil René Peška, PR manažer pardubického klubu.
Věříme, že společnými silami se nám podaří žáky nadchnout pro čtení knížek i rozhýbat. První besedy se uskuteční na dětském oddělení krajské knihovny začátkem listopadu.
Patroni projektu: foto(odkaz v mailu)
Další informace získáte na adrese: [http://bkpardubice.cz/novinka-cti-s-beksou]
Soupis knih ke stažení naleznete zde:http://vendelin.kkpce.cz/local--files/program/knihy_23a.pdf
Kontakt: Jitka Kyclová, zc.ecibudrap-anvohink|avolcyk.j#zc.ecibudrap-anvohink|avolcyk.j, tel 466531246.
Galerie

{"module":"wiki\/image\/FlickrGalleryModule","params":{"photosetId":"72157688266148711"}}

knihy1.png

Seznamy dětské literatury: 2017

Nabízíme ke stažení aktuální seznamy zábavné dětské literatury a anotace ke knihám a jejich autorům pro jednotlivé ročníky základních škol. Seznamy vytvořily knihovnice podle svých nejlepších zkušeností tak, aby děti četly rády.

knihy1.png

Čtení pomáhá

Přispíváme na projekt Knížka pro prvňáčka Projekt „Čtení pomáhá“ rozdělí každý rok 10 milionů korun na dobročinné účely. O tom, kdo pomoc obdrží, rozhodnou dětští čtenáři.
Naším cílem je spojit potěšení ze čtení s radostí z pomoci druhým. Nabízíme vám seznam krásných knih ke čtení, pro vaše pohodlí rozdělených do tří kategorií podle věku čtenářů. V samotných policích jsou označeny fialovou samolepkou na hřbetě. Až některou z knih přečtete, vraťte se k nám zpět. Poté, co odpovíte na pár otázek vztahujících se ke knize, získáte 50 korun.
Tuto odměnu si nemůžete vyzvednout v hotovosti, můžete ji však věnovat někomu, kdo čeká na vaši pomoc.
Projekt je určen pouze žákům základních a středních škol.
Bližší informace naleznete na adrese projektu Čtení pomáhá.

Není-li uvedeno jinak, obsah této stránky je pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License