Pro školy

Září

sova.png

Nabídka besed a lekcí pro školy

Ve školním roce 2019/20 jsme připravili širokou nabídku informačních lekcí a tematických besed, které se konají vždy ve STŘEDU, ČTVRTEK a PÁTEK od 10,00 hodin po vzájemné dohodě učitelů s knihovnicemi.
Bližší informace na tel. 466 531 246/245 nebo osobně na dětském oddělení Krajské knihovny v Pardubicích. Nové Detektivní besedy pro žáky ZŠ a lekce z knih Davida Walliamse (Babička Drsňačka) se konají vždy v PONDĚLÍ a STŘEDU od 8.30 hodin po vzájemné dohodě učitelů s knihovnicemi. Další informace o programech najdete na zde.

knihy1.png

Nové seznamy dětské literatury 2018

Nabízíme ke stažení aktuální seznamy zábavné dětské literatury a anotace ke knihám a jejich autorům pro jednotlivé ročníky základních škol. Seznamy vytvořily knihovnice podle svých nejlepších zkušeností tak, aby děti četly rády.
Každoročně se na knižním trhu objeví celá řada kvalitní literatury, nicméně je obtížné si o ní udržovat přehled, natož doporučovat dětskému čtenáři.
Aby současné a moderní knihy nezůstávaly opomíjeny, členky Klubka KDK SKIP 08 společně vypracovaly seznamy dětské literatury pro jednotlivé věkové skupiny (MŠ –15 let) s cílem usnadnit práci knihovníkům, pedagogům a rodičům. Knihovníci v nich získají kvalitní pomoc v oblasti doplňování knihovního fondu a odborný materiál (výběrovou anotovanou bibliografii), který mohou nabídnout pedagogům a rodičům k dalšímu využžití. Základní jmenovité seznamy jsou doplněny anotacemi.
Seznamy dětské literatury“ jsou příspěvkem knihovnic z východních Čech. Poprvé vyšly ke Dni dětské knihy v roce 2013 a jsou každoročně aktualizovány v Březnu – měsíci knihy.
Přehledný finalní seznam do ruky
Knihy mateřská škola
Knihy 1. ročník
Knihy 2. a 3. ročník
Knihy 4. a 5. ročník
Knihy 6. ročník
Knihy 7. a 8. ročník
Knihy 9. ročník

Červenec a Srpen

balony.png

Nabídka dětského oddělení na prázdniny – knihy, deskové hry, křížovky, doplňovačky a malé výtvarné aktivity.
Červenec - srpen
pondělí, středa, čtvrtek
9.00 – 18.00 (polední pauza 12.00 – 13.00)

Prázdninové hry pro chytré hlavičky

soutez.png

Prázdninové hry pro chytré hlavičky - křížovky, doplňovačky, hry se slovy, či drobné
výtvarné tvoření najdete ve Vendelínově klubovně po celé prázdniny.
Klubovna dětského oddělení
Červenec - srpen
pondělí, středa, čtvrtek
9.00 – 17.00 (polední pauza 12.00 – 13.00)

balony.png

Sportovně-anglický příměstský tábora v Krajské knihovně

v Pardubicích (3. ročník)

Baví Vaše děti angličtina, čtení a pohyb? Pak neváhejte a přihlaste je na sportovně-anglický příměstský tábor. Tábor pořádá energický irský lektor ve spolupráci s Krajskou knihovnou v Pardubicích již třetím rokem. Program celý v angličtině opět slibuje hry, písničky, zábavná výuková videa střídavě se sportovním vyžitím (včetně sportů typických pro anglicky mluvící země – rugby, curlingem, či irským fotbalem). Každý účastník si během tábora přečte knížku v angličtině. Dětské oddělení má širokou nabídku knih vhodných ke čtení začínajících i pokročilých čtenářů. Tábor je určen dětem od 8 do 12 let.

Termín konání: 26. - 30. srpna 2019
Cena za 5 dní: 2200 Kč (včetně obědů a svačin), navíc musí mít každé dítě platnou kartu do knihovny (cena kartičky - 60 Kč)
Termín podání přihlášky: do 30. června 2019, o zařazení účastníků rozhoduje provozovatel, kapacita je omezená
Přihláška a bližší informace: www.englishwithroy.webgarden.cz nebo přímo v knihovně na dětském oddělení

Lovci perel

knihy1.png

Čtenářská hra „Lovci perel“ pokračuje i o prázdninách. Na webu www.lovciperel.cz získáte nepřeberné množství knih a inspiraci, co si přečíst.

sova.png

Nabídka besed a lekcí pro školy

sova.png

Vesmírné cestování (2 besedy)

Kosmonautiku trochu netradičním pohledem představí Milan Halousek z Centra studentských aktivit České kosmické kanceláře. V první besedě nám představí malého českého kosmonauta – krtečka, který se úspěšně vrátil ze své druhé vesmírné mise, podíváme na běžný den kosmonautů na orbitální stanici. Druhá beseda bude zaměřená na cestu k Marsu. Odpovíme na otázku, kdy se poletí a co všechno musí být do té doby připraveno na cestu vesmírem a ještě delší pobyt na nepříliš přívětivém marsovském povrchu. Beseda pro zvané školní třídy.
24. 5. 2019
8.30 – 9.30
10.00 – 11.00

knihy1.png

Slavnostní pasování prvňáčků na čtenáře

Žáci prvních tříd základních škol, kteří aktivně a celoročně spolupracují s dětským oddělením krajské knihovny, budou za přítomnosti pana krále Vendelína pasováni na čtenáře. Spolu s knížkou pro prvňáčka získají i poukaz na registraci v knihovně na jeden rok zdarma. Jedinečný projekt Už jsem čtenář – Knížka pro prvňáčka je organizován KDK SKIP ČR a jeho cílem je rozvoj čtenářských návyků již od prvního ročníku školní docházky. Hlavními sponzory projektu jsou nakladatelství Triton a SKIP ČR. Letos získá knihu celkem 287 prvňáčků z 6 pardubických základních škol, pasováno bude celkem 12 tříd. (Základní škola Pardubice, Štefánikova, Základní škola Pardubice, Benešovo náměstí, ZŠ a MŠ Pardubice – Pardubičky, Základní škola Pardubice-Polabiny, Družstevní 305, Základní škola Pardubice, Josefa Ressla 2258, Pardubice, Základní škola Pardubice, BratrancůVeverkových 866)
Universální sál
29., 30., 31. 5. 2019
5., 6., 7. 6. 2019
9.00 – 9.45 a 10:15 – 11.00 hod

knihy1.png

Nové seznamy dětské literatury 2018

Přehledný finalní seznam do ruky
Knihy mateřská škola
Knihy 2. a 3. ročník
Knihy 4. a 5. ročník
Knihy 6. ročník
Knihy 7. a 8. ročník
Knihy 9. ročník

sova.png

Nabídka besed a lekcí pro školy

Bližší informace na tel. 466 531 246/245 nebo osobně na dětském oddělení Krajské knihovny v Pardubicích.Nové Detektivní besedy pro žáky ZŠ a lekce z knih Davida Walliamse (Babička Drsňačka) se konají vždy v PONDĚLÍ a STŘEDU od 8.30 hodin po vzájemné dohodě učitelů s knihovnicemi. Další informace o programech najdete zde.

soutez.png

Lovci perel čtenářům i do školních tříd!

Lovci perel jsou online. Přihlaste se do dalšího ročníku.

Web Lovci perel je konečně online. Konec je složitému hledání perlorodek ve fyzických seznamech. Nyní se dají snadno vyhledávat.

Systém vám nabízí:

  • moderní vyhledávání všech knih zařazených do soutěže.
  • více jak 2389 připravených perlorodek.
  • generování a tisk otázek
  • online profil umožňující sledovat postup čtenáře ve hře
  • hodnocení knih
  • předvýběr knih
  • seznam již přečtených knih.

A jak se k těmto možnostem dostanete? Zaregistrujte se na webu www.lovciperel.cz.

Celoroční projekt na podporu čtenářské gramotnosti podpořila Knihovna města Hradce Králové, KDK SKIP 08 a Univerzita Hradec Králové. Autorkou hry je knihovnice z Knihovny města Hradce Králové Alice Hrbková. Pod záštitou Klubu dětských knihoven (KDK) se tato čtenářská hra rozběhla do knihoven v celé České republice.
V roce 2013/2014 se soutěž v KK v Pardubicích uskutečnila poprvé. Zapojilo se do ní 156 dětí, které nasbíraly přes devět set perel. V roce 2014/2015 se zapojil podobný počet lovců, což nás velmi potěšilo, a ve třetím ročníku sto dětí přečetlo přes tisíc knih a zapojilo se několik školních tříd. V roce 2015/2016 se zapojilo 117 dětí, které společně přečetly 1376 knih. V roce 2016/2017 se zapojilo do soutěže 152 dětí, které přečetly 1418 knih. Čtení knih - perlolodek láká děti nejen v knihovnách. Hra je lehce aplikovatelná i ve třídě. Hra usnadňuje motivaci ke čtení, z dětí se stávají lovci, kteří pátrají v knize. Po jejim přečtení získávají malou odměnu v podobě perly. Z nečtenářů se stávají čtenáři.
Pokud se rozhodnete zapojit, můžete nás kontaktovat, abychom vám pomohli soutěž rozhýbat i na vaší škole.

CtisBeksou.png

Čti s Beksou

Projekt Čti s Beksou vstupuje do druhého ročníku. Do projektu se opět přihlásili žáci ze základních škol: Základní škola Pardubice-Polabiny, npor. Eliáše 344, Základní škola Pardubice – Studánka, ZŠ Pardubice, Josefa Ressla.
"Máme upřímnou radost, že projekt oslovil natolik, že školy vstoupí do dalšího ročníku s novými třídami třetáčků. K patronům tohoto projektu patří nejvyšší hráči z našich řad: podkošoví hráči Radek Nečas, Kamil Švrdlík a Ondřej Kohout a přibudou k nim další mladí hráči, " oznámil René Peška, PR manažer pardubického klubu.
Věříme, že společnými silami se nám podaří žáky nadchnout pro čtení knížek i rozhýbat. První besedy se uskuteční na dětském oddělení krajské knihovny začátkem listopadu.
Patroni projektu: foto(odkaz v mailu)
Další informace získáte na adrese: [http://bkpardubice.cz/novinka-cti-s-beksou]
Soupis knih ke stažení naleznete zde:http://vendelin.kkpce.cz/local--files/program/knihy_23a.pdf
Kontakt: Jitka Kyclová, zc.ecibudrap-anvohink|avolcyk.j#zc.ecibudrap-anvohink|avolcyk.j, tel 466531246.
Galerie

{"module":"wiki\/image\/FlickrGalleryModule","params":{"photosetId":"72157688266148711"}}

knihy1.png

Čtení pomáhá

Přispíváme na projekt Knížka pro prvňáčka Projekt „Čtení pomáhá“ rozdělí každý rok 10 milionů korun na dobročinné účely. O tom, kdo pomoc obdrží, rozhodnou dětští čtenáři.
Naším cílem je spojit potěšení ze čtení s radostí z pomoci druhým. Nabízíme vám seznam krásných knih ke čtení, pro vaše pohodlí rozdělených do tří kategorií podle věku čtenářů. V samotných policích jsou označeny fialovou samolepkou na hřbetě. Až některou z knih přečtete, vraťte se k nám zpět. Poté, co odpovíte na pár otázek vztahujících se ke knize, získáte 50 korun.
Tuto odměnu si nemůžete vyzvednout v hotovosti, můžete ji však věnovat někomu, kdo čeká na vaši pomoc.
Projekt je určen pouze žákům základních a středních škol.
Bližší informace naleznete na adrese projektu Čtení pomáhá.

Není-li uvedeno jinak, obsah této stránky je pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License