Pro školy
sova.png

Nabídka besed a lekcí pro školy

Ve školním roce 2017/18 jsme připravili širokou nabídku informačních lekcí a tematických besed, které se konají vždy ve STŘEDU, ČTVRTEK a PÁTEK od 10,00 hodin po vzájemné dohodě učitelů s knihovnicemi.
Bližší informace na tel. 466 531 246/245 nebo osobně na dětském oddělení Krajské knihovny v Pardubicích. Další informace o programech najdete na tomto odkazu.

CtisBeksou.png

Čti s Beksou

Projekt Čti s Beksou je pro letošní školní rok naplněn. Do projektu se přihlásili žáci ze základních škol: Základní škola Pardubice-Polabiny, npor. Eliáše 344, Základní škola Pardubice – Studánka, ZŠ Pardubice, Josefa Ressla, ZŠ a MŠ Pardubičky, Kyjevská 25, Pardubice.
"Máme upřímnou radost, že nový projekt „Čti s Beksou“ oslovil třídní učitele již v prémiovém ročníku. Celkem se přihlásilo 13 tříd ze čtyř základních škol. Patrony tohoto projektu jsou ti nejvyšší hráči z našich řad: podkošoví hráči Radek Nečas, Kamil Švrdlík a Ondřej Kohout," oznámil René Peška, PR manažer pardubického klubu.
Děkujeme všem aktivním paní učitelkám a ředitelům základních škol, kteří se do projektu zapojili. Věříme, že společnými silami se nám podaří žáky zaujmout a nadchnout pro čtení knížek. První besedy se uskuteční na dětském oddělení krajské knihovny začátkem listopadu.
Patroni projektu: foto(odkaz v mailu)
Další informace získáte na adrese: [http://bkpardubice.cz/novinka-cti-s-beksou]
Soupis knih ke stažení naleznete zde:http://vendelin.kkpce.cz/local--files/program/knihy_23a.pdf
Kontakt: Jitka Kyclová, zc.ecibudrap-anvohink|avolcyk.j#zc.ecibudrap-anvohink|avolcyk.j, tel 466531246.
Galerie

{"module":"wiki\/image\/FlickrGalleryModule","params":{"photosetId":"72157688266148711"}}

knihy1.png

Seznamy dětské literatury: 2017

Nabízíme ke stažení aktuální seznamy zábavné dětské literatury a anotace ke knihám a jejich autorům pro jednotlivé ročníky základních škol. Seznamy vytvořily knihovnice podle svých nejlepších zkušeností tak, aby děti četly rády.

soutez.png

"Kde končí svět 2017–2018", literární a výtvarná soutěž

.
Krajská knihovna v Pardubicích a KDK SKIP ČR vyhlašuje další ročník soutěže Kde končí svět, motivovanou vztahem lidí a zvířat s titulem "Já jsem tvůj člověk“. Soutěž má výtvarnou a literární část. Pravidla soutěže a podrobná témata naleznete zde:

Podklady pro literární část. Uzávěrka je 15. prosince 2017.

Podklady pro výtvarnou část. Uzávěrka je 28. února 2018.

soutez.png

Lovci perel čtenářům i do školních tříd!

Schůzka v knihovně 27. 9. 14.30–15.30

Čtení a hledání odpovědí do pracovních listů se líbí rodičům i dětem, ve výběru knih je momentálně na 1600 perlorodek. Hra probíhá celý rok, přihlášeno je 140 čtenářů krajské knihovny. Od září 2016 se zapojí i třídy ze čtyř základních škol: ZŠ Pardubice – Studánka, ZŠ Pardubice – Polabiny 1, ZŠ Pardubice, Benešovo náměstí, ZŠ a MŠ Pardubice – Pardubičky. Mohou se připojit další zájemci.
Bližší informace na dětském webu: http://vendelin.wikidot.com/lovci
Osobně na dětském oddělení: 466531246, u knihovnic: J. Kyclová, K. Obrdlíková

Celoroční projekt na podporu čtenářské gramotnosti podpořila Knihovna města Hradce Králové, KDK SKIP 08 a Univerzita Hradec Králové. Autorkou hry je knihovnice z Knihovny města Hradce Králové Alice Hrbková. Pod záštitou Klubu dětských knihoven (KDK) se tato čtenářská hra rozběhla do knihoven v celé České republice.
V roce 2013/2014 se soutěž v KK v Pardubicích uskutečnila poprvé. Zapojilo se do ní 156 dětí, které nasbíraly přes devět set perel. V roce 2014/2015 se zapojil podobný počet lovců, což nás velmi potěšilo, a ve třetím ročníku sto dětí učetlo přes tisíc knih a zapojilo se několik školních tříd. Výsledky našich čtenářů jsou vystaveny na nástěnce v půjčovně dětského oddělení.
Pokud se rozhodnete zapojit, můžete nás kontaktovat, abychom vám pomohli soutěž rozhýbat i na vaší škole.
Pro zdárný průběh soutěže se zaregistrujte zde na Webu Knihovny města Hradce Králové, kde získáte přístup ke kompletní informaci a materiálům potřebným pro soutěž.

knihy1.png

Čtení pomáhá

Přispíváme na projekt Knížka pro prvňáčka Projekt „Čtení pomáhá“ rozdělí každý rok 10 milionů korun na dobročinné účely. O tom, kdo pomoc obdrží, rozhodnou dětští čtenáři.
Naším cílem je spojit potěšení ze čtení s radostí z pomoci druhým. Nabízíme vám seznam krásných knih ke čtení, pro vaše pohodlí rozdělených do tří kategorií podle věku čtenářů. V samotných policích jsou označeny fialovou samolepkou na hřbetě. Až některou z knih přečtete, vraťte se k nám zpět. Poté, co odpovíte na pár otázek vztahujících se ke knize, získáte 50 korun.
Tuto odměnu si nemůžete vyzvednout v hotovosti, můžete ji však věnovat někomu, kdo čeká na vaši pomoc.
Projekt je určen pouze žákům základních a středních škol.
Bližší informace naleznete na adrese projektu Čtení pomáhá.

knihy1.png

Už jsem čtenář – Knížka pro prvňáčka

SKIP ČR vyhlašuje šestý ročník projektu na podporu čtenářské gramotnosti Už jsem čtenář - Knížka pro prvňáčka. Cílovou skupinou jsou žáci prvních tříd, protože autoři projektu si uvědomují, jak důležité je podchytit zájem o čtení a vyhledávání informací hned od prvních dnů školní docházky dětí.

Není-li uvedeno jinak, obsah této stránky je pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License